Bombanyu

Bombanyu már nem robban

Nem működik a kémia…

Pár héttel ezelőtt beszélgettem egy (örökbefogadásban nem érintett) ismerősünkkel, azt kérdezte, hogy lehet-e, hogy ha kiajánlanak egy gyereket, akire hosszú évek óta vár a pár, mégis az első és egyetlen találkozó alapján nemet mondanak rá, mert „nem működik a kémia”.

Nehéz kérdés. Egyfelől azt gondolom, igen, lehet; nekem sem szimpatikus minden gyerek, nem tutujgatnék meg akárkit az utcán. Másfelől azt hiszem, hogy ha az a kifogásunk, hogy nem működik a kémia, vagy nem szimpatikus a gyerek, el kell gondolkodnunk néhány dolgon, mielőtt továbbmegyünk az örökbefogadás útján.

Egy gyereknél biztosak lehetünk abban, hogy előbb-utóbb fog „működni a kémia”, hiszen a gyerek egyetlen túlélési esélye az, ha a nevelőjét/gondozóját/szülőjét 100%-osan elfogadja, szőröstül-bőröstül. Az összes hibájával, erényével, a láb- és szájszagával együtt. (Kamaszkorban így is, úgy is mi leszünk a világ leghülyébb szülői...) A kérdés ezek után az, hogy részünkről vajon miért nem működik a kémia.

Az alábbi gondolatok jutottak eszembe:

  • Ha az elképzelés és a valóság nem találkozik, az nagyon sokkoló. Saját tapasztalat. Annak ellenére, hogy felkészült voltam a témában, láttam már ezt-azt, ami az emberi sorsok nehézségét mutatja, ha a leendő kisfiamra gondoltam, mindig egy huncut szemű, mosolygós, életvidám kis fiúcska jelent meg a lelki szemeim előtt. Mikor megtörtént a mi esetünkben a kiajánlás és bementünk akta-bemutatásra, vagyis minden elérhető információt megosztottak velünk, a végén mutattak egy képet róla. Engem akkor, mintha szíven ütöttek volna. A kisfiú, akit mutattak, egy nem túl rendezett, hosszú hajú (inkább lányos, mint fiús), szomorú tekintetű, bizalmatlanságot sugárzó gyerek volt. Hát nem úgy nézett ki, mint akit én elképzeltem. Ott és akkor megszólalni sem tudtam, szomorúan mentünk ki a megbeszélésről. Este sokáig beszélgettünk róla és úgy döntöttünk, meg szeretnénk őt nézni élőben is. Élőben sem volt „jobb” a helyzet, ugyanannyira szomorú és bizalmatlan volt, de legalább volt időm, időnk felkészülni arra, hogy mire számítsunk. Ahogy játszottunk vele, szépen lassan megnyílt, ugyan meg volt nagyon szeppenve, de azért látszott rajta, hogy van benne „élet”, van benne huncutság. Ez után a találkozó után már egyetlen pillanatra sem hezitáltunk többet, elindítottuk a barátkozás folyamatát, végérvényesen beleestünk és örökbefogadtuk. Nem sokkal később huncut szemű, mosolygós, életvidám kisfiú lett belőle.
  • Örökbefogadókkal és még várakozókkal történt beszélgetések, hozzászólások alapján sokszor azt érzem, hogy a vérszerinti gyerek utáni vágy még nincs elgyászolva.
    Dr. Buda László pszichiáter szerint azoknál a pároknál, ahol nem érkezik meg a várva várt vérszerinti gyerek „valami meghal, ami még meg sem született. Újjá kell szülni magukat, mert meghal bennük a kép magukról anyaként és a meg nem született gyerekükről. Majdnem olyan gyászfolyamatot kell keresztülvinni, mintha valaki tényleg elhunyt volna.” 41447985_785473781783644_4136869305021104128_n.jpg
    Ezzel maximálisan egyetértek. Ez nálam évekig tartott. Évekig, míg végigjártuk az összes lehetséges utat és végül az örökbefogadás mellett döntöttünk. Ezt az utat nem lehet megspórolni, nem lehet megrövidíteni. Logikusnak tűnik a gondolat, hogy míg próbálkozunk, addig azért álljunk be a másik sorba is, az örökbefogadásra várók közé, hiszen így éveket lehet nyerni. Teljesen megértem azt, aki így tesz, azonban ha akkor érkezik egy kiajánlás, amíg a gyászolás még nem zárult le, vagy még el sem kezdődött, jó eséllyel nem fog tetszeni a kiajánlott gyerek, hiszen a szívünk még a vérszerinti iránti vággyal van tele. Sajnos olyan esetről is lehet hallani, hogy ennek ellenére mégis megtörténik az örökbefogadás – szinte biztos, hogy ebben a kapcsolatban mindenki szenvedni fog.
  • Ha túlságosan türelmetlenek vagyunk, ha nem adunk időt bizonyos folyamatokra, azzal nem lépünk előre. Vajon minden emberrel, akivel most szeretitek, kedvelitek egymást, kapásból működött a kémia? Nekem nem. Nekem több olyan kapcsolatom is van, volt az évek során, ahol nem egyből „nagy szerelemmel” indultunk (ezt baráti kapcsolatra is értem). Volt, akivel lassabban alakult ki a barátság, sőt a férjemmel sem első látásra lettünk szerelmesek. Nem feltétlenül hiszek a „meglátni és megszeretni” érzésben, annak ellenére, hogy ilyenben is volt részem. Nem mindig az a nagy szerelem, nem mindig azokból lesznek a legszebb, legjobb, legtartósabb kapcsolatok, ahol egyből működik a kémia.
  • Nem vagyunk tisztában azzal, pontosan mit szeretnénk. Lehet, hogy csak a társunk miatt egyeztünk bele az örökbefogadásba, de valójában nem erre vágyunk? Nem jól fogalmaztuk meg az igényeinket, rövidíteni szerettük volna a várakozás idejét azzal, hogy olyan „paramétereket” is megadtunk, amikkel valójában nem tudunk együtt élni? Legtipikusabb a származási kérdés – bevállaljuk a cigány származású gyereket és reménykedünk abban, hogy nem látszik rajta. Tegyük a szívünkre a kezünket. Ha abban reménykedünk, hogy nem látszik rajta, akkor valójában nem vagyunk elfogadók.

Árnyalatok, egyéb okok biztosan vannak még. Az is természetes, hogy egy már meglévő gyerek után egy másik gyerek örökbefogadása „nehezebb”, hiszen egy „idegen” gyereknek kell helyet szorítanunk a szívünkben a meglévő(k) mellett; ilyenkor általában a kötődés is kicsit nehezebben jön létre, legalábbis a szülők részéről.21765187_2002166046464047_8749340286417521309_n.jpg

Honnan tudhatjuk, hogy elgyászoltuk-e már a vérszerinti iránti vágyat, hogy elfogadtuk, hogy nekünk más az utunk? Én magamról onnan tudtam, hogy korábban, a mégoly szeretett barátnőim, kolléganőim bejelentésénél is önkéntelenül elkezdtek folyni a könnyeim, szerettem volna, mégsem tudtam velük együtt, szívből örülni. Csak azoknak a várandósságoknak örültem, ahol tudtam a másik félről, hogy ugyanazon a görönyös és nehéz úton végigment, mint mi és sikerrel járt. Onnan tudtam, hogy megbékéltem a sorsommal (még jóval kisfiam érkezése előtt), hogy a bejelentéseket valódi, nem megjátszott örömmel és szívből jövő gratulációval, érdeklődéssel tudtam fogadni. Amikor már szívből hittem abban, hogy nem "igazságtalanság" történt velünk, hanem annak, hogy mi más irányba indultunk, annak pontosan így kellett lennie.

Szóval ha úgy érzitek, hogy a kiajánlott gyerek között és köztetek nem működik a kémia, érdemes a fenti kérdéseken elgondolkodni. Az őszinteség (magatokkal, a társatokkal és a gyermeketekkel szemben) megtérül.

A bejegyzés trackback címe:

https://bombanyunemrobban.blog.hu/api/trackback/id/tr715012328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bobbafet 2019.08.18. 01:04:44

Ugyan mi nem fogadtunk örökbe, de anyósom sok évig nevelőszülő volt, az abból látottak alapján ez egy nagyon hiteles és őszinte poszt. Lásd még A kis herceg vonatkozó részletet: az idő, amit a rózsádra...

szepipiktor 2019.08.18. 08:01:55

Ritka jó írás, valódi problémát feszeget!
Nem csoda, hogy külföldre "juttatott" gyerekek esetében nem játszik a fogadó oldalon az etnikai kérdés (hiszen más államokban alap a "sokszínűség"), míg nálunk olyan mélyen beégett az emberekbe az előítélet - gondoljunk bele, itthon a gyerekere vágyók 90%-ban fehér újszülöttet szeretnének... -, hogy szinte esélytelen a már nem pici és nem fehér gyerekek sorsa.
Mint a kutyatartóknál, akik kizárólag drága, tenyésztőtől való pedigrés kutyusokért fizetnek drága pénzeket, miközben a menhelyen tömegesen szenvednek a szerethető, hűséges, gazdi után remegők.
A magyar elfelejti, hogy a gyerek egy üres tartály, az ő feladata, a szülő feladata azt megtölteni tudással és szeretettel!
Persze könnyebb azt mondani, nem működik a kémia...

GiaMarie 2019.08.18. 08:46:29

@szepipiktor: Azért ezt elkülöníteném. Itthon ez nem etnikai kérdés, hanem konkrétan cigány kérdés szerintem. Csak tippelek, de azt gondolom, hogy ha veszünk 10 örökbefogadót, aki elutasítja, hogy cigány gyereket fogadjon örökbe, közülük legalább 5 gondolkodás nélkül elfogadna egy ázsiai gyereket, noha ott még kisebb az esély, hogy "hasonlítson" a szüleire (nyilván ez merő konspiráció). Ez nem (csak) bőrszín probléma, sőt, nem elsődlegesen az. A csecsemőkről nincsenek pontos adatok, a cigány anyákról pedig "köztudott" hogy elég extrém terhességek lehetnek a kalapban. A cigányságnál a gyerek érték, akkor sem nagyon adják örökbe, ha a döngölt padlós putriba tizenkettediknek érkezik. Ha meg mégis, akkor adja magát a kérdés, miért? Herbálozás? Vérfertőzés? Ez utóbbi a legrosszabb, és lássuk be, simán játszik. Ez az, amibe senki nem szeretne belecsapni. Tényadat, hogy a cigányságon belül sokkal nagyobb az aránya a tartósan beteg gyerekeknek, és sajnos erre azt kell mondjam, nem arról van szó, hogy lefizetik az orvost a segílykéért. Arról van szó, hogy a terhesség körülményei elégtelenek. Arról pedig még egyáltalán nem beszéltünk, hogy ha ezek közül egyik sem, akkor is ott van az, hogy a gyermeket a későbbiekben könnyebben találja meg a baj (szociális minták, előítéletek, stb) Én teljesen megértem, hogy nem nagyon akarják örökbe fogadni azokat a cigány gyermekeket, akiket az extrém mód gyermekcentrikus cigányság a "rendszerbe utalt"

Nancsibacsi 2019.08.18. 09:25:42

@szepipiktor: Ennek semmi köze a sokszínűséghez. Egy gyerektelen pár nem alkalmas egy beteg gyerek felnevelésére, márpedig a cigány vérvonal elég gyenge a több évszázados megszokott vérfertőzés, és a mindennapos drogozás miatt. Amelyik nem ilyen annak a gyerekét nem is lehet örökbe fogadni.

ricsmond78 2019.08.18. 09:49:28

@szepipiktor: Igen, sajnos az előítéletek nagyon komolyan meghatározzák, hogy ki milyen babát / gyereket fogad örökbe. Sok esetben nem csak a pár döntése, de a teljes családé, hiszen ha a család rasszista, a pár sem mer bevinni egy cigány származású gyermeket a családba. Egyébként az adatok tényleg megdöbbentőek; a gyerekek kb. 80%-a cigány származású, az örökbefogadók 80%-a viszont nem fogad el cigány származású gyermeket. Így annak, aki származási kikötéssel fogad örökbe, hosszú éveket kell várnia.
Azzal nem értek egyet, hogy a gyerek üres tartály, de az tény, hogy szeretettel és odafigyeléssel ugyanabból a gyerekből "jó" ember nevelhető, míg elhanyagolással és elutasítással könnyebben téved rossz útra.

tulpon 2019.08.18. 09:58:45

Én nem örökbefogadó szülő vagyok, de nekem sem volt "kémia" a kislányom születése után. Csak tettem a dolgom és idővel megérkezett a szeretet, ami azóta is egyre csak erősödik. De hogy is szerethetnénk igazán valakit, akit még nem is ismerünk? Ez a szerelem első látásra dolog is egyszerű fizikai vonzalom, számomra nem olyan értékes mint az igazi megismerés

ricsmond78 2019.08.18. 10:01:54

@GiaMarie: Csak részben értek egyet, valóban elsősorban a cigány származású gyerekeket utasítják el az örökbefogadók. Azt viszont már helyre igazítanám, hogy a cigány anyáknak vannak "köztudottan" extrém terhességei. Pontosítanék: egy nehéz sorsú anyának várhatóan nem úgy fog fejlődni a magzata, mint egy boldogsággal várt baba, kiegyensúlyozott várandósságból született gyermek. Nem gondolom, hogy elsősorban emiatt utasítják el az örökbefogadók a cigány gyerekeket - bár biztosan erre is van jó sok példa - , ugyanis a pár egészen pontosan meghatározhatja, milyen terhességből származó gyermeket fogad örökbe. 2 A4-es oldalon lehet x-elgetni, hogy milyen lehet, milyen nem lehet a gyerek, például drogos, alkoholista anyától, terhességből elfogad-e gyereket.
Ami meg a szociális körülményeket illeti: örökbefogadáskor egy nagyobb gyermek esetén nyilván számít, hogy milyen környezetben élt addig, de azért ezen sokat lehet "alakítani". Őszintén szólva én nem értem meg a teljes elutasítást az örökbefogadók részéről, főleg egy csecsemő, vagy kisebb gyerek esetében. Maximum elfogadni tudom.

ricsmond78 2019.08.18. 10:02:41

@GiaMarie: Csak részben értek egyet, valóban elsősorban a cigány származású gyerekeket utasítják el az örökbefogadók. Azt viszont már helyre igazítanám, hogy a cigány anyáknak vannak "köztudottan" extrém terhességei. Pontosítanék: egy nehéz sorsú anyának várhatóan nem úgy fog fejlődni a magzata, mint egy boldogsággal várt baba, kiegyensúlyozott várandósságból született gyermek. Nem gondolom, hogy elsősorban emiatt utasítják el az örökbefogadók a cigány gyerekeket - bár biztosan erre is van jó sok példa - , ugyanis a pár egészen pontosan meghatározhatja, milyen terhességből származó gyermeket fogad örökbe. 2 A4-es oldalon lehet x-elgetni, hogy milyen lehet, milyen nem lehet a gyerek, például drogos, alkoholista anyától, terhességből elfogad-e gyereket.
Ami meg a szociális körülményeket illeti: örökbefogadáskor egy nagyobb gyermek esetén nyilván számít, hogy milyen környezetben élt addig, de azért ezen sokat lehet "alakítani". Őszintén szólva én nem értem meg a teljes elutasítást az örökbefogadók részéről, főleg egy csecsemő, vagy kisebb gyerek esetében. Maximum elfogadni tudom.

enrikokaruszo 2019.08.18. 10:06:21

könyörgöm, ő egy ember, nem...hányat terveztél kipróbálni?

ricsmond78 2019.08.18. 10:13:37

@Nancsibacsi: Ezt a rasszista és kiközösítő, általánosító hozzászólást így, egy az egyben elutasítom, minden egyes szavát. Az évszázados megszokásokról ne vitatkozzunk, nincsen rálátásom, hogy a cigányoknál mi volt a helyzet, de azért a történelemben a "fehéreknél" és uralkodóknál is volt a vérfertőzésre példa bőségesen. A drogozás, mindenféle tudatmódosító szerek használata sem csak a cigányokra jellemző.
A gyenge vérvonallal sem értek egyet, és arról se vitatkozzunk, hogy egy gyermektelen pár mire alkalmas és mire nem.
Azzal sem értek egyet, hogy csak "beteg" gyerekeket lehet örökbefogadni. Sajnos a cigányok általánosan sokkal nehezebb életkörülmények között élnek, így pedig nehéz harmonikus várandósságot kialakítani.
Összességében azt gondolom, hogy pont az ilyen megnyilvánulások miatt, mint a magáé, van olyan sok pár is, aki a társadalom kirekesztése miatt egész egyszerűen nem mernek cigány gyereket örökbefogadni.

ricsmond78 2019.08.18. 10:16:31

@tulpon: Igen, ebben a kémia dologban amúgy egyre kevésbé hiszek. Nem is szeretem ezt a kifejezést, azt gondolom, ennél sokkal sokkal bonyolultabban működünk. Köszönöm a hozzászólást!

GiaMarie 2019.08.18. 10:25:10

@ricsmond78: Erről azt gondolom, hogy tipikusan olyan kérdés, ahol mindegy a miért. Ez nem az óvoda, ahol jár a nyuszis nyomda a gyengén teljesítőnek is, hogy ne érezze rosszul magát. Ahogy a saját terhességemnél minden megteszek, hogy olyan utódom szülessen, akinek minden esélye megvolt, úgy örökbefogadóként meg hatványozottan olyan utódot szeretnék - öröm az ürömben, hogy ebben az esetben "válogathatsz" nem kell elfogadni, hogy ezt dobta a gép - aki a lehetőségekhez képest a legjobb lapokkal indul az életben. Elvonatkoztatva a cigány kérdéstől: ha a saját gyerekem 26 hétre születik, akkor nyilván nem teszem ki a Taigetoszra, mert ezt dobta a gép, de ha válogathatok, akkor természetesen azonnal beikszelem, hogy "nem kérek" olyan gyereket, aki 1500 g alatti súllyal született. Ugyanez a cigány gyereknél, és nem a bőrszín miatt. Erőn felül ragaszkodnak a gyerekeikhez, akiknél eleve nagyon magas a tartósan beteg, a "lepasszoltak" között meg el tudom képzelni... Mondom ezt úgy, hogy én ápolási díjon vagyok a saját gyerekemmel. Imádom-szeretem, de ha elém toltak volna egy papírt várandósan, hogy eldöntheted, kéred-e ezt a problémát, akkor nyilván nem kérem.

BiG74 Bodri 2019.08.18. 12:24:48

@tulpon:
Nem tudom, hogy mi az a "kémia", de nem tudom leírni azt az érzést amikor a kezembe adták az újszülött fiamat. Nem tettem a dolgomat, hanem élveztem minden percet amit vele töltöttem, akár pelenkáztam, akár fürdettem, etettem, játszottam vele.
Érdekes, de a kollégám is így van vele, pedig esetükben örökbefogadás volt.

tulpon 2019.08.18. 12:37:31

@BiG74 Bodri: Biztos fantasztikus lehetett, én lehet jobban megszenvedtem a szülést, vagy egyszerűen csak másmilyen vagyok de totál kómás voltam pár hétig. Viszont több mint 4 év után is minden nap szerencsésnek érzem magam és a legrosszabb hiszti közben is imádom a lányom, szóval egyáltalán nem bánom, hogy akkor "nem volt kémia".

BiG74 Bodri 2019.08.18. 13:02:17

@tulpon:
Biztos jobban megszenvedted, ha te szültél, mert én csak bennt voltam, a java a feleségemre hárult.

Mankel 2019.08.18. 13:08:48

@ricsmond78: Kedves Ricsmond. Nagyon igaza van. Ez a felvetés rasszista és kitekekesztő.
1. Tök természetes, hogy olyan gyereket akarsz elsősorban aki akapvetően hasonlítrád, sokkal könnyebb azonosulni és a
1.De minekutánna ez egy életre szóló döntés és statiszkailag nagyobb az esélye a beteg/értfogyos vagy csak simán nagyon buta gyerekeknek (83-90 iq) egy életre szóló döntés estén kockázatminimálni szeretnék ezért nem választok cigány kisbabát.
2. Két fehér ember esetén egy cigány kisgyereknél azonnal kilóg a lóláb az legalább is azonnal levágós hogy nem a férfi az apja.

Mankel 2019.08.18. 13:13:31

@Mankel: lemaradt: 1 pont: mint a szülője.
2. Ponthoz: szarul hangzik tudom de egyszerűen tény még ha nem pc és sajnálom, hogy ezt kell mondjam de az inteligencia 85%ban genetika.

Nancsibacsi 2019.08.18. 13:38:03

@ricsizé: A kirekesztés ott kezdődik, amikor kiraksz egy commentdobozt a postod aljára, de a neked nem tetsző véleményű posztereknek válaszolsz, majd tiltod őket, ezzel azt sugalva hogy lám, a buta érveid mindenkit meggyőztek.

Nancsibacsi 2019.08.18. 13:39:19

Még szerencse hogy 2 login van itt, és erre nem gondoltál.

ricsmond78 2019.08.18. 20:42:54

@GiaMarie: Az örökbefogadási folyamat során konkrétan gyerekről kell dönteni. Előzetesen meg kell adni egy csomó "paramétert", kezdve a nem-kor-származástól, egészen a betegségek témaköréig (ott is nagyon széles a paletta, a lisztérzékenységtől egészen a drogos-alkoholos babák / értelmi fogyatékos, egyéb súlyos betegségekig). Igen, öröm az ürömben, hogy lehet "választani", de vajon mi annak az oka, hogy származás alapján kapásból "valószínűsítünk"? Nem más, mint az előítéletek, amik sok esetben nagyon komoly tévútra viszik az embert. Nem egy, nem két cigány származású örökbefogadott gyereket ismerek, akik szellemileg is és testileg is teljesen egészségesek. Olyat is ismerek, aki 10/10-es Apgar értékkel, 40. hétre született, majd 2 év nevelőszülői elhanyagolás következtében olyan durva szerzett elmaradásai lettek, amelyekkel az örökbefogadó szülői éveken át dolgoztak, hogy helyrehozzák a lemaradásokat.
Szóval a kérdés inkább az, hogy miért származás alapján zárunk ki gyerekeket az örökbefogadásból, miért nem inkább azt mondjuk, hogy pl. x betegségben szenvedő gyereket nem tudok nevelni, származástól függetlenül. Miért sütjük rá az előítéleteink bélyegét olyan gyerekekre, akikről semmit nem tudunk, mindössze annyit, hogy cigány származású?

ricsmond78 2019.08.18. 20:52:08

@Mankel: Engem nem érdekelt, hogy a gyerekem mennyire hasonlít rám. Nem érdekelt, hogy a bőrszínünk hasonlít-e. Engem és a férjemet az érdekelte, hogy legyen egy gyerekünk, akit szerethetünk és akiről gondoskodhatunk.
Sajnos az, hogy ki a buta és ki nem, az nem a származáson múlik. Az ún. szerzett értelmi fogyaték rengeteg embert érint, származástól függetlenül, nagyjából azt jelenti, hogy sokkal jobb esélyei is lehettek volna, ha foglalkoznak az intellektuális fejlesztésével. Az, hogy ki buta és ki nem, nagyon sokban egyébként az életkörülményeken is múlik, milyen lehetőségei vannak egyáltalán. Az intelligencia hányadosa egyébként fejleszthető, de éppen így az intelligencia le is amortizálható.
Amúgy meg, az, hogy jó ember lesz, vagy nem, nem az intelligencia hányadosán múlik!

ricsmond78 2019.08.18. 20:56:12

@Nancsibacsi: Kedves Nancsibacsi, elég, ha csak ráklikkelsz a kommentemre, akkor beírja a nevemet, nem kell direkt átírnod... Na de mindegy is. Itt vagy, ezt a kommentedet is megkaptam, szóval ha jól látom, nem tiltottalak ki.
Ha a "buta érveim" ellen van meggyőző ellenérved, szívesen vitázom veled.

Lilli_Csiribiri 2019.08.19. 21:17:37

Amúgy nem érné ennyi hátrány a cigány gyerekeket örökbefogadás során ha az örökbefogadó szülőket őszintén felvilágosítanák a helyzetről. Arról, hogy normális ember gyereke sose kerül örökbefogadásra. Teljesen mindegy magyar vagy cigány, max az anya ismert az apja meg aki. Terhesvitamin nuku, terhesgondozás minimum az is sztk-s, fizetett komoly vizsgálatok száma zéró. Ezek a gyerekek pontosan azért várnak örökbefogadásra, mert a szüleik hivatalosan alkalmatlanok vagy pedig alkalmatlanok és ezt tudják magukról és ezért önként mondanak le a gyerekről.

Ezt persze lehet nehéz lenne elsőre megemészteni, de a saját gyerek is együtt jár egy csomó rizikófaktorral, örökletes betegséggel hajlammal, amit akkor se lehet kivédeni, ha az embernek fizetett orvosa van, zsákszám szedi a vitamint és nagyon vigyáz magára. De még ha mindent tényleg jól is csinál, akkor is történhet tragédia akár szüléskor is az utolsó percben is. Szóval csak venni kell egy nagy levegőt, bevállalni ami jön és megoldani a problémákat amilyen jól csak lehet.

ricsmond78 2019.08.19. 23:04:58

@Lilli_Csiribiri: Minden örökbefogadásra váró párnak el kell végeznie egy tanfolyamot, amely az örökbefogadás részleteiről szól. Ez a tanfolyam 40, azaz negyven óra. Ebben a 40 órában az örökbefogadó szülőket őszintén és részletesen felvilágosítják. Nem, nincsen külön szó cigány gyerekekről, mert a tanfolyamvezetők úgy gondolják - amivel 100%-osan egyetértek -, hogy csak gyerek van.
Nehéz sorsú anyák és apák gyereke. Akiknek olyan nehéz élethelyzet jutott, hogy a vérszerinti gyerekükről kénytelenek lemondani. Néhányat sorolok közülük: extrém szegénység, erőszakból született gyerek, gyereklány anya, nemkívánt gyermek, sokadik gyermek, idős nő gyermeke, aki már nem is gondolta, hogy még valaha várandós lehet, hajléktalan nő gyermeke, út szélére erőszakkal kihajtott nő... Néhányuk azért kénytelen lemondani róla, mert az apa egész egyszerűen lelépett és egyedül nem tudják vállalni. Tovább is van, mondjam még? Rengeteg olyan élethelyzet van, amiről nem alkothatunk véleményt, mert nem vagyunk abban a cipőben.

Szerintem ilyet ne merjünk ilyen magabiztosan állítani, hogy "hogy normális ember gyereke sose kerül örökbefogadásra", mert hasonló élethelyzetben lehet, hogy pontosan ugyanígy döntenénk mi magunk is.

Bombanyu

Tabuk nélkül az örökbefogadásról, a gyermeknevelés nehézségeiről, örömeiről és egy kezdő anyuka bénázásairól.

Friss topikok

  • ricsmond78: @Lilli_Csiribiri: Minden örökbefogadásra váró párnak el kell végeznie egy tanfolyamot, amely az ör... (2019.08.19. 23:04) Nem működik a kémia…
  • ricsmond78: @Szalay Miklós: Köszönöm, megnézem. (2019.07.06. 21:02) Van-e lopógén?
  • Jankove: Sajnálom a cicát. Hozzánk tudnak nagyon nőni háziállataink. Ami az elmúlásról szóló kommunikációt ... (2019.06.23. 00:20) A halálról - gyerekeknek
  • ricsmond78: @Orsolya Csávojszky: Hát nem volt egyszerű... neki sem és nekem sem... (2019.05.04. 20:27) Front van...
  • kávé23: Sok boldogságot! Öröm volt olvasni. ☺ (2019.03.21. 20:35) A második „másik” születésnap

Címkék

agresszió (1) alapítvány (1) alkalmassági vizsgálat (1) állatgyilkosság (1) álom (1) alvás (1) átkeretezés (2) átmeneti időszak (1) baki (1) baleset (1) bántalmazás (3) barátkozás (3) bénázás (5) beszéd (3) beszoktatás (1) cigány (1) cukiskodás (7) dac (2) dackorszak (3) dühkezelés (1) dühkitörés (2) elfogadás (9) elismerés (1) első találkozás (1) eszközök (1) evés (1) fejlesztés (2) folyamat (5) frusztráció (1) Gergő (23) gyász (4) gyerekkereskedelem (2) gyereknevelés (28) gyerekszáj (3) gyógypedagógia (1) halál (1) határszabás (2) hiszti (12) homoszexuális (1) hulladék (2) hulladékmentes (1) időtöltés (4) iratmegtekintés (1) jaktálás (1) játék (1) kapcsolódó nevelés (2) karácsony (1) kihívások (1) kirekesztés (1) kommunikáció (4) konfliktus (1) köszönöm (1) kreatív (1) lombikprogram (2) meddőség (5) megoldás (1) melegházasság (1) mese (1) mosható pelenka (1) mozgás (1) nehézségek (9) nevelőszülők (2) nyaralás (4) ökoságok (1) örökbefogadás (26) örökbefogadott (2) óvoda (5) példakép (1) példamutatás (1) petesejt donáció (1) pozitív szemlélet (1) pszichológus (4) rápillantás (1) reakciók (1) romadopt (1) rosszalkodás (1) segítség (1) sírás meghallgatás (1) származás (1) szelektív (1) szemét (1) szerelem (2) szeretet (1) szobatisztaság (1) születésnap (2) szurikáta (1) tanfolyam (1) tanult tehetetlenség (1) tegyesz (6) természetvédelem (3) tévézés (1) titok (2) türelem (3) vélemény (1) visszajelzések (1) visszalátogatás (2) zöldülés (3) Címkefelhő